ajax error

This action generated an error, probably on our side, you can reload this page and retry

Error reason : unknown

Yves Rocher
0
Hallo, hoe kunnen wij je helpen?
Meest gestelde vragen
Mijn account
Mijn bestelling
Mijn levering
Onze services
Onze producten
Carrières
De winkels & schoonheidsinstituten
Ons loyality programma

    Meest gestelde vragen

    Kan ik op de website www.yves-rocher.be veilig betalen?

    Ja, alle informatie met betrekking tot je bestelling en je online betalingen zijn volledig beveiligd. Ze worden versleuteld (SSL-protocol) gecommuniceerd aan een Secure Payment Service Provider die de bankservers raadpleegt om misbruik en fraude te voorkomen en om Yves Rocher Belgique NV de toestemming te geven voor je betaling. Op geen enkel moment is Yves Rocher Belgique NV in het bezit van het volledige kaartnummer dat je hebt ingevoerd op onze website www.yves-rocher.be of de gegevens van je Paypal-account.

    Alle informatie is versleuteld, zodat je in alle veiligheid kunt kopen en betalen op onze website www.yves-rocher.be !

    Wat zijn de bezorgkosten en levertijden?

    Bij Yves Rocher Belgique NV kun je kiezen uit verschillende leveringsdiensten:

    1. Aflevering bij een Mondial Relay afhaalpunt: Na ontvangst van jouw internetbestelling wordt de bestelling binnen 3 - 5 werkdagen (van maandag t/m vrijdag) geleverd aan het door jou gekozen Mondial Relay afhaalpunt/

    2. Aflevering bij jou thuis per post: jouw internetbestelling wordt binnen 3 - 5 werkdagen (van maandag t/m vrijdag) na ontvangst geleverd met Bpost.


    De verzendingskosten zijn afhankelijk van de bestellingswijze, de gebruikte aanbieding en de gekozen leveringswijze. Ze bedragen bijvoorbeeld 4,50€ voor een internetbestelling boven de 10€. Onze tarieven zijn aan wijzigingen onderhevig.

    Opmerkingen:
    Bestellingen onder de 10€ kunnen helaas niet door onze systemen in behandeling worden genomen vanwege te hoge verwerkingskosten. Voor aankopen onder 10€ verwelkomen we je graag in onze winkels. Als je een bestelling plaatst via 'Folderaanbieding', vind je het bedrag van de portokosten van jouw bestelling op de papieren bestelbon.

    Hoe kan ik mijn pakket volgen?

    Klik hier om op elk moment te bekijken waar jouw pakket zich bevindt.
     

    Hoe kan ik retourneren of ruilen?

    Afhankelijk van de leveringswijze die je hebt gekozen, heb je de mogelijkheid om jouw pakket terug te sturen via Bpost of via Mondial Relay.

    Voor een terugzending door Bpost hoef je enkel naar het postkantoor van uw keuze te gaan en het pakket naar ons terug te sturen op het volgende adres: Yves Rocher Belgique NV, P/A Charleroi X , Rue du Bariseau 14 , 6099 Charleroi Belgique

    Voor een retourzending door Mondial Relay gebruik je de volgende link : 
    https://retours.mondialrelay.com/d/B1YVESRY/?Country=BE&Language=NL&SiteId=retourbenl en volg je de instructies op het scherm om een terugzendetiket af te drukken. Breng daarna jouw pakket naar het gekozen Mondial Relay afhaalpunt.

    Wij doen er alles aan om het product na ontvangst binnen de 14 dagen te ruilen of terug te betalen, nadat je hebt laten weten dat je het wilt retourneren. De terugbetaling kan worden uitgesteld totdat we het product of een bewijs van verzending hebben ontvangen. In alle gevallen gebeurt de terugbetaling op een van de volgende manieren:

    1. Het pakket wordt in zijn geheel geretourneerd en wij betalen de prijs van het pakket en eventuele verzendkosten terug. Jij draagt de directe kosten van de retourzending.
    2. Het pakket wordt niet in zijn geheel teruggestuurd (je houdt een of meerdere van de bestelde artikelen), wij betalen de prijs van het (de) geretourneerde product(en), eventuele verzendkosten worden niet terugbetaald en jij draagt de directe kosten van de retourzending.
    3. Het product wordt wegens een fout van ons geretourneerd. Wij betalen je het product en de eventuele verzendkosten en kosten van retourzending terug.


    Daarnaast heb je ook een wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf de levering van het product. Deze termijn is vastgesteld in artikel VII.47 van het Belgische Wetboek van Economisch recht. Om van dit retourrecht gebruik te maken, kun je ons schriftelijk meedelen dat je de aankoop retourneert binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag volgend op zijn ontvangst. Gebruik hiervoor het wettelijke retourformulier of stuur een eenduidige verklaring met alle informatie die nodig is om je verzoek te verwerken. Je moet het product in zijn oorspronkelijke verpakking en in perfecte staat (voor zover mogelijk), samen met je verklaring en ten laatste binnen de 14 kalenderdagen vanaf de notificatie van jouw beslissing om de aankoop te retourneren, terugsturen naar Yves Rocher Belgique NV Klantendienst Rue du Follet, 50 - 7540 Doornik. Yves Rocher verbindt zich om geen enkele uitzondering te maken op het retourrecht. De directe retourkosten zijn in het algemeen ten laste van de consument. We verbinden ons ertoe om het product te ruilen of, indien je dat wenst, terug te betalen binnen 14 dagen na ontvangst door ons.

    Kan ik een schoonheidsproduct in een winkel retourneren of ruilen?

    Helaas is dat momenteel niet mogelijk.

    Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

    Allereerst dien je in te loggen op jouw account door bovenaan de pagina, direct boven de navigatiebalk te klikken op 'Inloggen'. Log in met jouw e-mailadres en jouw wachtwoord. In 'Mijn account' ga je naar 'Mijn persoonlijke gegevens'. Hier kun je jouw e-mailadres wijzigen. Belangrijk: Wanneer je jouw e-mailadres wijzigt, verandert de inlognaam van jouw account mee!

    Alles bekijken

    Mijn account

    Ik koop meestal in winkels, maar wil nu een bestelling online plaatsen. Hoe werkt het?

    Wanneer je voor het eerst online een bestelling plaatst, wordt je gevraagd om een online account aan te maken met je e-mailadres. Zodra jouw bestelling in ons magazijn is ontvangen, wordt er een nieuw internet klantennummer aangemaakt (verschillend van je winkel klantennummer). Dat nieuw klantennummer zal op de verzendbevestiging (via e-mail) vermeld worden, zodra je pakketje vanuit ons magazijn naar je huis is verzonden.

    Je klantennummer verschijnt ook in jouw online account, onder rubriek "Mijn Gegevens". Met behulp van dit internet klantennummer en jouw postcode kun je jouw bestellingen op volgend adres opvolgen: https://services.yves-rocher.com/BE/loginForm.do?language=nl.

    Waar de winkel- en internet klantennummers verschillend zijn, worden de bloesempunten niet opgeteld als je op onze site bestelt.

    Hoe kan ik op de website van Yves Rocher een account aanmaken?

    Je kunt jouw account meteen aanmaken op de homepage door te klikken op 'Inloggen' bovenaan de pagina, direct boven de navigatiebalk. Klik daarna op 'Mijn account aanmaken'.
    Vervolgens hoef je alleen jouw persoonlijke gegevens en jouw e-mailadres in te vullen op het formulier voor het aanmaken van een account.
    Daarna kies je een wachtwoord, wat je twee keer moet invoeren. Vervolgens dien je alleen nog jouw nieuw account te bevestigen. Klik daarvoor onderaan het scherm op de knop 'Mijn account aanmaken'.

    Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

    Allereerst dien je in te loggen op jouw account door bovenaan de pagina, direct boven de navigatiebalk te klikken op 'Inloggen'. Log in met jouw e-mailadres en jouw wachtwoord. In 'Mijn account' ga je naar 'Mijn persoonlijke gegevens'. Hier kun je jouw e-mailadres wijzigen. Belangrijk: Wanneer je jouw e-mailadres wijzigt, verandert de inlognaam van jouw account mee!

    Hoe bescherm ik mezelf tegen valse e-mails?

    Denk je dat je een phishingmail hebt ontvangen waarin de afzender zich voordoet als Yves Rocher?
    Denk je dat je een phishingmail heeft ontvangen waarin de afzender zich voordoet als Yves Rocher? Gelieve ons dit zo snel mogelijk te melden door contact op te nemen met onze klantenservice per e-mail of op het nummer 078/05 00 36**
    Maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 20:00 uur en zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. **kostprijs lokale oproep. We zullen het bericht dan analyseren zodat we zo adequaat mogelijk kunnen reageren in het belang van onze klanten.

    Heb je op deze e-mail gereageerd en jouw persoonlijke gegevens en bankpasnummer ingevoerd op de valse website?
    Dan adviseren we je om ook zo snel mogelijk contact op te nemen met jouw bank.

    Wat is phishing?
    Phishing is een vorm van fraude waarbij e-mails worden verzonden, of pop-upvensters worden gecreëerd, waarbij men zich voordoet als een bedrijf (of een bank of een overheidsinstelling) met als doel om internetgebruikers persoonlijke gegevens (identiteit, bankpasnummer e.d.) afhandig te maken. Meestal wordt de internetbezoeker onder het excuus dat hij zijn persoonlijke gegevens moet bijwerken of dat hij kan profiteren van een aantrekkelijke aanbieding, gevraagd om te klikken op een hyperlink naar een nepwebsite met een invulformulier. Als de internetbezoeker zijn gegevens invoert, beschikken de fraudeurs over die gegevens en kunnen ze die voor zichzelf gebruiken.

    Wat kun je het beste doen in geval van een verdachte e-mail?
    - Reageer nooit op dergelijke verzoeken.
    Houd er rekening mee dat YVES ROCHER jou nooit in een e-mail zal vragen om jouw vertrouwelijke informatie (bankgegevens, geheime code...).

    In geval van dubieuze e-mail:
    - Open nooit de bijlagen, deze kunnen een virus bevatten
    - Klik nooit op een link in een e-mail die afkomstig is van een bron waarvan je niet zeker bent

    Ook adviseren wij je om een virusscanner op jouw computer te installeren, een spamfilter te gebruiken voor jouw e-mails en regelmatig te controleren of deze geactiveerd en up-to-date zijn.

    Hoe kan ik me uitschrijven voor de Yves Rocher nieuwsbrief?

    INTERNET NIEUWSBRIEF: Om je af te melden van onze internetnieuwsbrief ga je naar de hiervoor bestemde afmeldpagina door hier te klikken. Voer jouw e-mailadres in (in kleine letters) en klik vervolgens op de knop "Valideren". Jouw afmelding zal binnen enkele uren effectief zijn.

    WINKELNIEUWSBRIEF : Om je af te melden van onze winkelnieuwsbrief, kun je de aanvraag doen via onze contactpagina door hier te klikken.

    Mijn bestelling

    Hoe kan ik via de website een bestelling plaatsen [OPGELET VERSCHILLEND VAN DE FOLDERAANBIEDING]?

    Je wilt graag een bestelling plaatsen via onze website www.yves-rocher.be. Dat is heel eenvoudig...

    1. Voer jouw e-mailadres en jouw wachtwoord in(als je onze website voor het eerst gebruikt, vragen we je om hier een account aan te maken)
    2. Tijdens jouw bezoek aan de verschillende onderdelen van onze website kun je de gewenste producten selecteren en aan het winkelmandje toevoegen
    3. Klik vervolgens op 'Winkelmandje' (het icoontje rechtsboven met het winkeltasje) om de bestelling te bekijken. Je kunt hier ook zelf producten verwijderen, cadeautjes toevoegen, samples aanvragen of een speciale kortingscode invoeren.
    Let op: Kortingscodes uit nieuwsbrieven kunnen niet worden gebruikt voor bestellingen die worden gedaan via de link 'Folderaanbieding' en het is niet mogelijk om ze op te tellen. 1 bestelling = 1 couponcode.
    4. Vervolgens kun je de bestelling in jouw winkelmandje bevestigen.
    5. Nadat je de bestelling in het winkelmandje hebt bevestigd, ga je naar de volgende stap 'Verzending en betaling'. Wij verzoeken je om een leveringsmethode (Thuis of via een Mondial Relay afhaalpunt) en betaalmethode te kiezen (Bancontact, PayPal of Creditcard, aanbod kan per persoon verschillen). Vergeet niet om onze algemene verkoopvoorwaarden te accepteren. Bevestig hierna de bestelling. Volg de instructies op die horen bij de door jouw gekozen betaalwijze.
    6. Zodra de betaling is goedgekeurd, ontvang je de bevestiging van de bestelling via e-mail.
    7. Je kunt de bestelling (vanaf 24 uur na bevestiging) ook volgen via onze website bij de rubiek 'Volg of betaal mijn bestelling'.

    Ik koop meestal in winkels, maar wil nu een bestelling online plaatsen. Hoe werkt het?

    Wanneer je voor het eerst online een bestelling plaatst, wordt je gevraagd om een online account aan te maken met je e-mailadres. Zodra jouw bestelling in ons magazijn is ontvangen, wordt er een nieuw internet klantennummer aangemaakt (verschillend van je winkel klantennummer). Dat nieuw klantennummer zal op de verzendbevestiging (via e-mail) vermeld worden, zodra je pakketje vanuit ons magazijn naar je huis is verzonden.

    Je klantennummer verschijnt ook in jouw online account, onder rubriek "Mijn Gegevens". Met behulp van dit internet klantennummer en jouw postcode kun je jouw bestellingen op volgend adres opvolgen: https://services.yves-rocher.com/BE/loginForm.do?language=nl.

    Waar de winkel- en internet klantennummers verschillend zijn, worden de bloesempunten niet opgeteld als je op onze site bestelt.

    Wat zijn de betalingsmethoden op onze site www.yves-rocher.be?

    De betaling van je aankopen op onze site www.yves-rocher.be gebeurt uitsluitend in euro's en met keuze tussen de verschillende veilige betaalmethoden hieronder:

    Met Bancontact: Multi-bank betalingsmethode. Als je een bankkaart hebt die werkt met Bancontact en de Web Banking security tool van je bank, dan kun je je aankopen op onze website betalen door simpelweg je kaartnummer en de vervaldatum op te geven.

    Met PayPal: Selecteer bij het kiezen van de betaalmethode "PayPal" en valideer vervolgens jouw bestelling. Je wordt dan doorgestuurd naar de PayPal-website waar je gevraagd wordt jouw e-mailadres en wachtwoord in te voeren. Volg daarna de instructies.

    Met creditcard: er wordt je gevraagd om jouw Visa of Mastercard creditcard- en controlenummer in te voeren. De vervaldatum wordt ook aangevraagd.

    Kan ik op de website www.yves-rocher.be veilig betalen?

    Ja, alle informatie met betrekking tot je bestelling en je online betalingen zijn volledig beveiligd. Ze worden versleuteld (SSL-protocol) gecommuniceerd aan een Secure Payment Service Provider die de bankservers raadpleegt om misbruik en fraude te voorkomen en om Yves Rocher Belgique NV de toestemming te geven voor je betaling. Op geen enkel moment is Yves Rocher Belgique NV in het bezit van het volledige kaartnummer dat je hebt ingevoerd op onze website www.yves-rocher.be of de gegevens van je Paypal-account.

    Alle informatie is versleuteld, zodat je in alle veiligheid kunt kopen en betalen op onze website www.yves-rocher.be !

    Wat zijn de bezorgkosten en levertijden?

    Bij Yves Rocher Belgique NV kun je kiezen uit verschillende leveringsdiensten:

    1. Aflevering bij een Mondial Relay afhaalpunt: Na ontvangst van jouw internetbestelling wordt de bestelling binnen 3 - 5 werkdagen (van maandag t/m vrijdag) geleverd aan het door jou gekozen Mondial Relay afhaalpunt/

    2. Aflevering bij jou thuis per post: jouw internetbestelling wordt binnen 3 - 5 werkdagen (van maandag t/m vrijdag) na ontvangst geleverd met Bpost.


    De verzendingskosten zijn afhankelijk van de bestellingswijze, de gebruikte aanbieding en de gekozen leveringswijze. Ze bedragen bijvoorbeeld 4,50€ voor een internetbestelling boven de 10€. Onze tarieven zijn aan wijzigingen onderhevig.

    Opmerkingen:
    Bestellingen onder de 10€ kunnen helaas niet door onze systemen in behandeling worden genomen vanwege te hoge verwerkingskosten. Voor aankopen onder 10€ verwelkomen we je graag in onze winkels. Als je een bestelling plaatst via 'Folderaanbieding', vind je het bedrag van de portokosten van jouw bestelling op de papieren bestelbon.

    Wat is het minimum bestelbedrag voor een aankoop op onze website www.yves-rocher.be of via de postorderaanbieding?

    Het minimum aankoopbedrag voor een bestelling is €10,00 (exclusief verzendkosten). Door de verwerkingskosten kunnen we de bestellingen van minder dan €10,00 niet verwerken. Voor dit soort aankopen kun je terecht in een van onze winkels !

    Kan ik mijn tegoed gebruiken wanneer ik een bestelling plaats?

    Het is nu niet mogelijk om een tegoed rechtstreeks te gebruiken tijdens een bestelling op onze website www.yves-rocher.be. Je kunt gebruik maken van jouw tegoed door de tegoedbon alleen of samen met een bestelling te sturen naar het volgende adres:

    Yves Rocher Belgique SA – Rue du Follet 50, 7540 Kain (België).

    Je kunt ook vragen naar uitbetaling van jouw tegoed door contact op te nemen met de Klantenservice van Yves Rocher Belgique SA. Dat kan per e-mail, door hier te klikken of telefonisch op 078/05.00.36 (kostprijs lokale oproep) van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

    Hoe kan ik mijn geschenk ontvangen?

    Wanneer je het winkelmandje vult op de website, kies je simpelweg een van de aangeboden geschenken. Wij verwerken jouw bestelling met plezier en voegen het geschenk toe aan het pakket. Graag merken we op dat indien ondanks onze inspanningen jouw geschenk niet beschikbaar is, we het zullen vervangen door een mooi geschenk met eenzelfde of een hogere verkoopprijs.

    Hoe kan ik via de website gebruik maken van de folderaanbieding?

    Je hebt een folderaanbieding ontvangen en wil die graag via onze website bestellen?Dat kan door hier te klikken.

    Gebruik de gepersonaliseerde code van de aanbieding in het vakje boven jouw adres op het bestelformulier.

    Kan ik het geschenk ook ontvangen zonder een bestelling te plaatsen?

    Het geschenk wordt uitsluitend aangeboden als dank voor een geplaatste bestelling.

    Hoeveel artikelen kan ik bestellen?

    Van elk artikel kunnen er maximaal 9 stuks besteld worden. Indien je grotere hoeveelheden wilt bestellen, neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 078/05.00.36 (kostprijs van een lokale oprroep) van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur. Onze medewerksters zijn je graag van dienst.

    Hoe weet ik of de bevestiging van mijn bestelling is geslaagd?

    Op het scherm verschijnt een melding met een bevestiging van de bestelling en je ontvangt een e-mail. Alleen wanneer de bestelling volledig is overgekomen verschijnt dit scherm en ontvang je de e-mail. Bewaar het nummer van de bestelling goed. Je hebt het nodig als je later contact met onze klantenservice wilt opnemen met een vraag over de bestelling.
    Als je twijfelt of de bestelling goed is overgekomen, neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 078/05.00.36 (lokale gesprekskosten) van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

    Alles bekijken

    Mijn levering

    Hoe kan ik mijn pakket volgen?

    Klik hier om op elk moment te bekijken waar jouw pakket zich bevindt.
     

    Wat zijn de bezorgkosten en levertijden?

    Bij Yves Rocher NV kun je kiezen uit verschillende leveringsdiensten:

    1. Aflevering bij een Mondial Relay afhaalpunt: Na ontvangst van jouw internetbestelling wordt de bestelling binnen 3 - 5 werkdagen (van maandag t/m vrijdag) geleverd aan het door jou gekozen Mondial Relay afhaalpunt. 

    2. Aflevering bij jou thuis door post: na ontvangst van jouw bestelling wordt de internetbestelling binnen 3 - 5 werkdagen (van maandag t/m vrijdag) geleverd. 


    De verzendingskosten zijn afhankelijk van de bestellingswijze, de gebruikte aanbieding en de gekozen leveringswijze. Ze bedragen bijvoorbeeld 4.50€ voor een internetbestelling boven de 10€. Onze tarieven zijn aan wijzigingen onderhevig.

    Opmerkingen:
    Bestellingen onder de 10€ kunnen helaas niet door onze systemen in behandeling worden genomen vanwege te hoge verwerkingskosten. Als je een bestelling plaatst via 'Folderaanbieding', vind je het bedrag van de portokosten van jouw bestelling op de papieren bestelbon.

    Hoe kan ik mijn factuur betalen?

    Wil je een factuur online betalen? Dat is heel eenvoudig.

    Ga naar de website https://services.yves-rocher.com/BE.

    Je kunt je identificeren met jouw klantennummer en jouw toegangscode (dit is jouw postcode). Als je daarna op 'ga verder' klikt, verschijnen jouw bestellingen meteen op het scherm. Je hoeft alleen maar het hokje aan te vinken aan het eind van de regel waarin de bestelling staat die je wilt betalen en het nummer van jouw bankpas op te geven, gevolgd door de cryptogram (die op de achterkant van de pas staat).

    Hoe kan ik retourneren of ruilen?

    Afhankelijk van de leveringswijze die je hebt gekozen, heb je de mogelijkheid om jouw pakket terug te sturen via Bpost of via Mondial Relay.

    Voor een terugzending door Bpost hoef je enkel naar het postkantoor van uw keuze te gaan en het pakket naar ons terug te sturen op het volgende adres: Yves Rocher Belgique NV, P/A Charleroi X , Rue du Bariseau 14 , 6099 Charleroi Belgique

    Voor een retourzending door Mondial Relay gebruik je de volgende link : 
    https://retours.mondialrelay.com/d/B1YVESRY/?Country=BE&Language=NL&SiteId=retourbenl en volg je de instructies op het scherm om een terugzendetiket af te drukken. Breng daarna jouw pakket naar het gekozen Mondial Relay afhaalpunt.

    Wij doen er alles aan om het product na ontvangst binnen de 14 dagen te ruilen of terug te betalen, nadat je hebt laten weten dat je het wilt retourneren. De terugbetaling kan worden uitgesteld totdat we het product of een bewijs van verzending hebben ontvangen. In alle gevallen gebeurt de terugbetaling op een van de volgende manieren:

    1. Het pakket wordt in zijn geheel geretourneerd en wij betalen de prijs van het pakket en eventuele verzendkosten terug. Jij draagt de directe kosten van de retourzending.
    2. Het pakket wordt niet in zijn geheel teruggestuurd (je houdt een of meerdere van de bestelde artikelen), wij betalen de prijs van het (de) geretourneerde product(en), eventuele verzendkosten worden niet terugbetaald en jij draagt de directe kosten van de retourzending.
    3. Het product wordt wegens een fout van ons geretourneerd. Wij betalen je het product en de eventuele verzendkosten en kosten van retourzending terug.


    Daarnaast heb je ook een wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf de levering van het product. Deze termijn is vastgesteld in artikel VII.47 van het Belgische Wetboek van Economisch recht. Om van dit retourrecht gebruik te maken, kun je ons schriftelijk meedelen dat je de aankoop retourneert binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag volgend op zijn ontvangst. Gebruik hiervoor het wettelijke retourformulier of stuur een eenduidige verklaring met alle informatie die nodig is om je verzoek te verwerken. Je moet het product in zijn oorspronkelijke verpakking en in perfecte staat (voor zover mogelijk), samen met je verklaring en ten laatste binnen de 14 kalenderdagen vanaf de notificatie van jouw beslissing om de aankoop te retourneren, terugsturen naar Yves Rocher Belgique NV Klantendienst Rue du Follet, 50 - 7540 Doornik. Yves Rocher verbindt zich om geen enkele uitzondering te maken op het retourrecht. De directe retourkosten zijn in het algemeen ten laste van de consument. We verbinden ons ertoe om het product te ruilen of, indien je dat wenst, terug te betalen binnen 14 dagen na ontvangst door ons.

    Kan ik een schoonheidsproduct in een winkel retourneren of ruilen?

    Helaas is dat momenteel niet mogelijk.

    Hoe kan ik de bon voor een gratis product die in mijn pakket zat gebruiken?

    Je kunt de bon voor een gratis product gebruiken door hem, naar behoren ingevuld, alleen of samen met een bestelling te sturen naar het volgende adres:

    Yves Rocher Belgique NV – Rue du Follet 50, 7540 Kain (België).

    Deze bon is ook geldig in de winkel. Je kunt de originele bon in de winkel overhandigen samen met het door jou gekozen product.

    Kan ik op een ander adres dan mijn huisadres laten leveren?

    Ja, wij leveren de bestelling op het gewenste adres: op jouw werk, bij een familielid, bij vrienden of bij de buren. Je kunt dit aangeven in de eerste stap van de bestelprocedure.
    Let op: levering kan alleen plaatsvinden in België en Luxemburg.

    Kan de levering ergens anders plaatsvinden dan in België?

    Levering is alleen mogelijk in België en Luxemburg.

    Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat moet ik doen?

    Als de bestelling na 5 werkdagen niet is geleverd, neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 078/05.00.36 (lokale gesprekskosten) van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur en zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.
    Alles bekijken

    Onze services

    Hoe werkt een Yves Rocher-cadeaukaart?

    De cadeaukaarten van Yves Rocher zijn geldig voor alle schoonheidsproducten - ook als ze in de aanbieding zijn – en voor alle behandelingen in onze schoonheidssalons.
    Ze zijn verkrijgbaar in de winkels van Yves Rocher in België en Luxemburg en worden in die winkels als betaalmethode geaccepteerd.

    Kan ik met een cadeaukaart van Yves Rocher op afstand kopen?

    Op de website www.yves-rocher.be worden cadeaukaarten niet als betaalmiddel geaccepteerd.

    Je wenst een schoonheidsadvies?

    Wil je graag tips of aanvullend advies over het gebruik van een crème, lotion of make-upproducten?

    Je hebt twee mogelijkheden:
    - Op de website kun je al onze schoonheidsadviezen lezen.
    - Je kunt nu meteen contact opnemen met jouw schoonheidsadviseuse op het nummer 078/05.00.36 (kostprijs lokale oproep) of een bezoek brengen aan jouw Yves Rocher-winkel. Zij beantwoorden jouw vragen en adviseren je over schoonheidsproducten die afgestemd zijn op jouw behoeften.

    Onze producten

    Ik ben teleurgesteld dat de verkoop van een bepaald product is stopgezet.

    Dankzij permanent onderzoek zijn er jaarlijks productinnovaties. Om je steeds weer betere producten te kunnen aanbieden, moeten we soms producten vervangen.

    Om te ontdekken welk product het beste aansluit bij jouw behoeften, kun je nu meteen contact opnemen met jouw schoonheidsadviseuse op het nummer 078/05.00.36 (kostprijs lokale oproep) of een bezoek brengen aan jouw Yves Rocher-winkel.

    Worden jullie producten op dieren getest?

    Wij testen onze producten niet op dieren. Het merk Yves Rocher voert al jaren strijd tegen het gebruik van dieren voor het testen van cosmeticaproducten. Al in 1989 stelde het merk voor om het testen van eindproducten op dieren te vervangen door alternatieve methoden. Yves Rocher moedigde andere belangrijke economische spelers aan om dat voorbeeld te volgen. In 1992 overhandigde de dierenbescherming ons overigens een gouden medaille als beloning voor onze inzet ten voordele van dieren.

    Carrières

    Wil je graag op functies bij het hoofdkantoor van Yves Rocher Benelux solliciteren?

    Wil je graag het team van Yves Rocher komen versterken op ons hoofdkantoor van de Benelux en nieuwe avonturen beleven, zowel in professioneel als in menselijk opzicht?

    Wij werven mensen aan met diverse profielen, zoals productmanager, sectormanager en controller. Ontdek ons aanbod van jobs en stageplekken en stel je meteen kandidaat op de website https://jobs.yves-rocher.be/nl

    Onze afdeling human resources zal jouw kandidaatstelling zorgvuldig bestuderen en je een antwoord sturen.

    Wil je graag bij een winkel of schoonheidsinstituut van Yves Rocher solliciteren?

    Wil je graag het team van Yves Rocher België en Luxemburg komen versterken op ons hoofdkantoor van de Benelux en nieuwe avonturen beleven, zowel in professioneel als in menselijk opzicht?

    Wij werven mensen met diverse profielen om in onze winkels te werken, zoals verkoopadviseurs en / of schoonheidsspecialisten. Ontdek ons aanbod van jobs en stageplekken en stel je meteen kandidaat op de site jobs.yves-rocher.be/nl.

    Onze afdeling human resources zal jouw kandidaatstelling zorgvuldig bestuderen en je een antwoord sturen.

    Wil je franchisenemer of huurder-bedrijfsleider worden bij Yves Rocher België?

    Ligt jouw hart bij de handel?
    Heb je een ondernemingsgeest en wil je die omzetten in de praktijk?
    Ligt jouw hart bij management en bedrijfsvoering?
    Sluit je dan bij ons aan!

    Stuur ons jouw kandidaatstelling door een mail te sturen naar: franchise-benelux@yrnet.com.

    Onze afdeling human resources zal jouw kandidaatstelling zorgvuldig bestuderen en je een antwoord sturen.

    Wil je meer informatie over franchisenemer worden, kijk dan hier.

    De winkels & schoonheidsinstituten

    Is de reclamecoupon in alle winkels geldig?

    De reclamecoupons die je thuis ontvangt zijn geldig in alle winkels van Yves Rocher in België en Luxemburg. Het adres op de coupon komt overeen met jouw vertrouwde winkel.

    Kan ik verschillende aanbiedingen combineren?

    Aanbiedingen kunnen niet worden gecombineerd en gelden niet voor de producten met een groene stip, accessoires, cadeaukaarten en beautygeschenksets. De producten met een groene stip zijn het hele jaar door zeer laag geprijsd. Daarom zijn lopende aanbiedingen hierop niet van toepassing.
    De prijskortingen worden berekend op basis van de adviesprijzen in het Groene Schoonheidsboek van het lopende jaar. Ze zijn beperkt tot 9 schoonheidsproducten per klant.

    Is de nieuwsbrief 'behandelingen in de schoonheidssalon' die ik per e-mail ontvang, geldig in alle winkels?

    Deze nieuwsbrief is geldig in alle winkels die beschikken over een schoonheidssalon.

    Hoe kan ik me uitschrijven voor de Yves Rocher nieuwsbrief?

    INTERNET NIEUWSBRIEF: Om je af te melden van onze internetnieuwsbrief ga je naar de hiervoor bestemde afmeldpagina door hier te klikken. Voer jouw e-mailadres in (in kleine letters) en klik vervolgens op de knop "Valideren". Jouw afmelding zal binnen enkele uren effectief zijn.

    WINKELNIEUWSBRIEF : Om je af te melden van onze winkelnieuwsbrief, kun je de aanvraag doen viaonze contactpagina door hier te klikken.

    Hoe kan ik exclusieve aanbiedingen van de winkels per e-mail ontvangen?

    De schoonheidsadviseuse in jouw Yves Rocher-winkel noteert graag de gegevens die nodig zijn om je de nieuwsbrief toe te zenden.
    Je zult dan regelmatig per e-mail exclusieve uitnodigingen (cadeaus, kortingsaanbiedingen) ontvangen die geldig zijn in jouw winkel, op vertoon van de uitgeprinte bon. Natuurlijk is jouw e-mailadres vertrouwelijk en zal niet zonder jouw goedkeuring aan derden worden verstrekt. Bovendien kun je jezelf altijd met één simpele muisklik afmelden voor de nieuwsbrief.

    Zijn de exclusieve aanbiedingen die ik per e-mail ontvang, geldig in alle winkels van Yves Rocher?

    Aanbiedingen van schoonheidsproducten zijn geldig in alle winkels van Yves Rocher in België en Luxemburg, op vertoon van de vooraf uitgeprinte bon met daarop de barcode van de aanbieding.

    Ik wil de exclusieve aanbiedingen van de Yves Rocher‑winkels niet langer per e-mail ontvangen.

    Je kunt jezelf altijd afmelden door het aanklikken van de link die onder- of bovenaan alle e-mailberichten van de Yves Rocher‑winkels staat. Als dit problemen oplevert, neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice via ons online contactformulier. Vermeld daarbij s.v.p. jouw achternaam, voornaam, e-mailadres en, als je die hebt, het nummer van jouw klantenkaart.

    Mijn e-mailadres is gewijzigd. Hoe kan ik dit doorgeven?

    Je kunt de wijziging van jouw e-mailadres in jouw winkel doorgeven aan de schoonheidsadviseuse.

    Of

    Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via deze link. Vermeld daarbij jouw achternaam, voornaam, jouw oude e-mailadres en, indien bekend, het nummer van jouw klantenkaart.

    Wordt het e-mailadres dat ik Yves Rocher toevertrouw aan andere bedrijven doorgegeven?

    Nee, jouw e-mailadres wordt vertrouwelijk behandeld. Het wordt alleen doorgegeven indien je daarmee instemt.

    Wat zijn de tarieven voor een behandeling in een schoonheidssalon?

    Elke winkel is vrij zijn eigen prijzen vast te stellen. Wij adviseren je om contact op te nemen met de Yves Rocher‑winkel van jouw keuze.

    Moet ik voor een behandeling in een schoonheidssalon een afspraak maken?

    Wij adviseren je nadrukkelijk om voor een behandeling in een schoonheidssalon telefonisch of online een afspraak te maken bij jouw Yves Rocher‑winkel.

    Ik wil graag een behandeling in een schoonheidssalon cadeau geven. Hoe doe ik dat?

    Om de weldaad van de schoonheidssalon te laten ervaren, kun je een Yves Rocher cadeaukaart met een waarde naar keuze geven.
    De cadeaukaarten van Yves Rocher kunnen worden gebruikt voor alle schoonheidsproducten en voor behandelingen in onze schoonheidssalons.
    Ze zijn verkrijgbaar in de winkels van Yves Rocher in België en Luxemburg en worden in die winkels als betaalmethode geaccepteerd.

    Alles bekijken

    Ons loyality programma

    Is de klantenkaart van Yves Rocher geldig in alle winkels? Is de klantenkaart van Yves Rocher ook te gebruiken op de website of met de folderaanbieding?

    Ja, je kunt bloesempunten sparen in alle winkels in België en Luxemburg.
    De klantenkaart van de winkels van Yves Rocher is niet geldig op de website www.yves-rocher.be en ook niet te gebruiken bij de folderaanbiedingen.

    Kan ik mijn winkel-klantennummer gebruiken om een bestelling te plaatsen op de Yves Rocher website en op deze manier bloesempunten verzamelen?

    De winkel- en internetklantennummers zijn verschillend, daardoor worden de bloesempunten niet opgeteld als je op onze site bestelt. Als je een winkelklant bent en je een bestelling wenst te plaatsen op onze website, maak je hier een account aan, vult je je winkelmandje met jouw favoriete producten en bevestig je jouw bestelling. Je krijgt vervolgens een nieuw internet-klantennummer. Klik hier voor meer informatie >

    Hoe kom ik aan de klantenkaart van Yves Rocher?

    Voor een klantenkaart hoef je alleen maar naar een van de Yves Rocher-winkels te gaan, waar jouw schoonheidsadviseuse je de kaart graag overhandigt en alle voordelen van het programma uitlegt.

    Wat kan ik met mijn bloesempunten die ik heb verzameld?

    De Yves Rocher-kaart beloont je voor al jouw aankopen van behandelingen en schoonheidsproducten: 1€ besteed = 10 bloesempunten. De bloesempunten kunnen niet worden gespaard met een bestellingen op internet of via de folderaanbieding.

    Afhankelijk van hoe vaak je aankopen doet, kunt je het cadeau kiezen dat jouw voorkeur heeft:
    - Voor 1.500 bloesempunten, Jouw favoriete Eau de Parfum 30ml van de productlijn "Pleines natures" t.w.v. 42,90 €! Kies uit 9 parfums.
    - Voor 3.000 bloesempunten, 1 GRATIS product naar keuze(1) of een korting van 20% op een schoonheidsbehandeling(2).

    (1) Een schoonheidsproduct of een accessoire, uitgezonderd de Anti-Age Global-kuur, productsets, cadeaukaarten en speciale aanbiedingen, niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen.

    Krijg ik bloesempunten bij schoonheidsbehandelingen?

    Ja, 1€ besteed = 10 bloesemunten

    Hoe lang zijn mijn bloesempunten geldig?

    Bij ieder bezoek aan de winkel wordt de geldigheid van jouw bloesempunten met 12 maanden verlengd.

    Hoe weet ik hoeveel bloesempunten ik heb gespaard?

    Het saldo van de bloesempunten wordt bij elk bezoek aan een Yves Rocher-winkel bijgewerkt. Het saldo staat:
    - op elk moment op de website www.yves-rocher.be onder 'Mijn WINKEL & Schoonheidsinstituut'
    - onderaan op jouw kassabon
    - in sommige e-mails

    Ben ik mijn bloesempunten kwijt als de vervaldatum is verlopen?

    Als je de afgelopen 12 maanden geen bezoek hebt gebracht aan een Yves Rocher-winkel, ben je jouuw bloesempunten kwijt.

    Kan ik in het buitenland ook bloesempunten sparen?

    Het klantenprogramma van Yves Rocher beperkt zich tot België en Luxemburg.

    Ik ben mijn klantenkaart vergeten mee te nemen, wat nu?

    Je kunt zonder jouw Yves Rocher-klantenkaart komen. We voegen de bloesempunten dan in ons gegevensbestand aan jouw saldo toe.
    Je kunt jouw Yves Rocher-kaart ook op jouw smartphone zetten, hetzij d.m.v. een klantenkaart-app, hetzij door aan de kassa de afbeelding te laten zien van de barcode van jouw kaart, die beschikbaar is via de mobiele website van yves-rocher.be.

    Ik ben mijn Yves Rocher-klantenkaart verloren, wat moet ik doen?

    Meld het verlies van jouw kaart in een van de Yves Rocher-winkels, zodat de verloren kaart ongeldig kan worden gemaakt. Jouw schoonheidsadviseuse zal je dan meteen een nieuwe Yves Rocher-kaart overhandigen (met een nieuw kaartnummer).

    Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik dit doorgeven?

    Je hebt twee mogelijkheden:
    - Laat ons meteen je nieuwe adres weten via ons online contactformulier. Vermeld daarbij s.v.p. jouw achternaam, voornaam, jouw nieuwe en jouw oude adres en, indien bekend, het nummer van jouw klantenkaart (dit staat achterop de kaart).
    - Of ga naar de dichtstbijzijnde winkel om jouw adreswijziging door te geven aan een schoonheidsadviseuse.

    Gegevens van persoonlijke aard worden door Yves Rocher verwerkt ten behoeve van klantenrelatiebeheer en marktonderzoek. Om ervoor te zorgen dat je aanbiedingen van onze partners krijgt, is het mogelijk dat wij jouw gegevens aan hen verstrekken. Overeenkomstig de Belgische wet van 8/12/1992 aangaande de bescherming van persoonsgegevens, heb je het recht de gegevens met betrekking tot jezelf in te zien, te wijzigen en te verwijderen. Dit kun je doen door schriftelijk jouw achternaam, voornaam, adres en, indien bekend, jouw klantnummer door te geven aan Yves Rocher Belgique NV - Rue du Follet 50, 7540 Kain (België) of per e-mail aan contacten@yves-rocher.be

    Kan het loyalty programma wijzigen?

    Aangezien het loyalty programma eventueel kan wijzigen, behouden Yves Rocher Belgique NV zich het recht voor om op ieder moment de huidige functioneringsvoorwaarden te kunnen aanpassen of wijzigen. In het voorkomende geval zul je van de nieuwe functioneringsvoorwaarden op de hoogte worden gebracht via een onlinewijziging en via folders in de winkels. Zodra de wijzigingen zijn doorgevoerd zijn de nieuwe voorwaarden van toepassing.
    Om de gebruiksvoorwaarden van het loyalty programma te raadplegen kun je hier klikken.

    Alles bekijken
Updated op 21/02/2023

Stuur ons een E-MAIL

Jouw vraag wordt binnen 3 werkdagen beantwoord.

Bel ons

Ideaal om snel een antwoord op uw vraag te krijgen

Kostprijs lokale oproep
(Ma. t/m vr. van 8:30 tot 20:00 uur, za. van 9:00 tot 13:00 uur)

Product toegevoegd aan jouw wishlistMijn wishlist bekijken